Menü
PS BS

A Szegedi Petőfi Sándor Általános Iskola és Bálint Sándor Tagiskolája honlapja

Nyitva tartás: 7:00–18:00 óráig | Az intézmény fenntartója a Szegedi Tankerületi Központ

Hétvégi házi feladatok szabályai

A hét utolsó munkanapján ünnepnapokra, tanítási szünetre nem adunk írásbeli feladatot.


Iskolai dolgozatok szabályai

A tanulók tanulmányi munkájának értékelése:

  • A tanulók írásbeli teljesítményét, a tantárgyi rendszerben elért eredményét a tantárgyak követelményrendszerének megfelelően ellenőrizzük, minősítjük.
  • Osztályzással, érdemjeggyel a következő tanulói teljesítmények értékelhetők:
    • Írásbeli felelet
    • Részösszefoglalás ellenőrzése írásban
    • Témazáró dolgozat

A tanulók tanulmányi munkájának egységes értékelése érdekében a tanulók írásbeli dolgozatának, feladatlapjainak javításakor az elért teljesítmény érdemjegyekre történő átváltását a munkaközösségeken belül egységes százalék határok alapján végezzük.

A felmérést követő órán meg kell beszélni a hibatípusokat, és meghatározni a továbbhaladás irányát.

Írásbeli beszámolás formái:

  1. Témazáró dolgozat:
    Minden témakör végén
    Megíratását minimum egy héttel előtte közölni kell a tanulókkal
    Összeállítása:
     tankönyvcsomag által ajánlott
     munkaközösség által összeállított
  2. Diagnosztikus felmérés: készség, képesség, felmérés, központi feladatlapokkal a tanulók viszonylagos tudásszintjének megállapítására, – érdemjegyet nem adunk
  3. Részösszefoglalás:
    Célja: a továbbhaladáshoz szükséges ismeretek számonkérése
    Összeállítása a szaktanár feladata
    Írását előző órán be kell jelenteni, és az anyagát át kell ismételni a tanulókkal.
  4. Írásbeli (felelet) számonkérés:
    Lehet osztályszintű vagy néhány gyerek beszámoltatása az előző órai anyagból.
    Összeállítása a szaktanár feladata.
    Ennek írását nem kell előre közölni a tanulókkal.
  5. Házi dolgozat: A pedagógus előzetes jelzése alapján szövegesen vagy érdemjeggyel értékeljük
  6. Szaktárgyi – egyéb versenyek: a pedagógus előzetes jelzése alapján szövegesen, érdemjeggyel vagy dicsérettel értékeljük.  

Írásbeli beszámoltatás korlátai

Az írásbeli beszámoltatásnál a pedagógusnak figyelembe kell vennie:

  • egy nap témazáróból csak kettő íratható
  • az írásbeli beszámolókat legkésőbb két hét elteltével kijavításra vissza kell adni a tanulónak
  • az osztály teljesítményét szóban értékeljük
  • figyelembe kell venni a tanulók napi, heti terhelését
    • egy tanítási napon egy tanulócsoportban nem lehet kettőnél több felmérő, témazáró dolgozatot írni.
    • a felkészüléshez szükséges időt, körülményeket
    • a tanuló által kért méltányolható egyéb szubjektív okokat; (pl. hosszan tartó betegség, iskolai vagy más verseny, elfoglaltság);
    • amennyiben a pedagógus előzetesen kellő időben és minden tanulóra kiterjedően jelezte az írásbeli számonkérést, a pedagógus döntése a meghatározó.
  • méltányosságot kell gyakorolni a különleges gondozást igénylő tanulók számonkérésénél: a díszgráfiás gyerekeknél lehetőség szerint el kell tekintenünk az írásbeli számonkéréstől, vagy hosszabb felkészülési időt szükséges biztosítani, a számára kedvezőbb számonkérést előtérbe helyezni.

petofi.e-kreta.hu

Belépéssel kapcsolatos segítséget az alábbi e-mail címen kaphat:
admin@petofiszeged.hu



balint.e-kreta.hu

Határtalanul! pályázataink


TOVÁBB AZ ALOLDALRA

Nemzeti Tehetség Program

TOVÁBB AZ ALOLDALRA

Regisztrált tehetségpont

TOVÁBB AZ ALOLDALRA

KEVE program

TOVÁBB AZ ALOLDALRA

Iskolakert pályázatunk

TOVÁBB AZ ALOLDALRA

Digitális Témahét

TOVÁBB AZ ALOLDALRA

Kék tér program

TOVÁBB AZ ALOLDALRA

Iskolánk részt vesz
az iskolagyümölcs
programban.