Menü
PS BS

A Szegedi Petőfi Sándor Általános Iskola és Bálint Sándor Tagiskolája honlapja

Nyitva tartás: 7:00–18:00 óráig | Az intézmény fenntartója a Szegedi Tankerületi Központ

Szegedi Petőfi Sándor Általános Iskola

Intézményi tanfelügyelet eredménye 2023
1. Pedagógiai folyamatok
A stratégiai és operatív tervezés koherenciájának megvalósulása. Kiemelkedő
Az intézményi stratégiai dokumentumok és a köznevelési célok összhangjának megvalósulása. Kiemelkedő
A stratégiai tervek megvalósulásának elősegítése a tanévekre bontott éves tervek alkalmazásával. Kiemelkedő
Az éves tervek és a beszámolók összhangjának megvalósulása. Kiemelkedő
A pedagógiai folyamatok követhetők a pedagógusok és az intézmény dokumentumaiban. Kiemelkedő
Az intézményi célok elérését támogató ellenőrzési rendszer működtetése. Kiemelkedő
Az intézményi önértékelési rendszer jogszabálynak megfelelő működtetése. Kiemelkedő
A pedagógiai program alapelveivel és követelményeivel összhangban álló mérési, ellenőrzési és értékelési rendszer működtetése. Kiemelkedő
Az ellenőrzés és a mérés, értékelés eredményeinek rendszeres visszacsatolása. Kiemelkedő

Kiemelkedő tevékenységek

  • A beszámolók egységes szerkezete, a tervezési dokumentumok és a beszámolók egységes formában, jól követhetően állnak rendelkezésre. A beszámolók összhangja a tervezetekkel. A nevelési munka hangsúlya. A nevelési mk. működése és programja. A digitális oktatás megszervezése.

Fejleszthető tevékenységek

  • Az intézményi jó gyakorlatok megosztásának bővítése, további lehetőségeinek megtalálása.
2. Személyiség- és közösségfejlesztés
A pedagógiai programban meghatározottaknak megfelelő személyiségfejlesztési feladatok megvalósulása. Kiemelkedő
A tanulók személyes és szociális képességeinek fejlesztése és nyomon követhetőségének megvalósulása. Kiemelkedő
A tanulók szociális hátrányainak enyhítésére kidolgozott rendszer működtetése. Kiemelkedő
A pedagógiai programmal összhangban lévő önálló tanulástámogatási gyakorlat megvalósítása. Kiemelkedő
A pedagógiai programmal összhangban álló egészséges és környezettudatos életmódra nevelés támogatása. Kiemelkedő
A pedagógiai programban megfogalmazott közösségfejlesztési feladatokkal összhangban lévő tanulói együttműködés támogatása. Kiemelkedő
A több szinten és eredményesen szerveződő közösségépítő programok megvalósulása. Kiemelkedő

Kiemelkedő tevékenységek

  • A személyiségfejlesztés, a szociális hátrányok enyhítésének rendszere, az összetett

tanulástámogatási gyakorlat. Kiemelkedő a sok közösségi program, az elkötelezettség az egyéni bánásmód, az SNI és BTMN-es tanulók irányába. Az egészséges és környezettudatos életmódra nevelés és a tanulói együttműködés támogatása. Nevelési munkaközösség munkája kiemelkedő.

Fejleszthető tevékenységek

  • A kiemelt figyelmet igénylő tanulókkal való foglalkozás dokumentációjának egységesítése, tanmenetekben pontosabb megjelenése, jelölése. Szükségesnek tartják a szülőkkel való még szorosabb kapcsolattartást, együttműködést; a szabadidő hasznos eltöltését színesebbnél színesebb közös programok szervezését.
3. Az intézményben folyó pedagógiai munkával összefüggő eredmények
Az eredményességi mutatók nyilvántartása, az eredmények rendszeres elemzése és azok visszacsatolásának megvalósulása. Kiemelkedő
A kiemelt nevelési és oktatási célok elvárásainak megfelelő eredmények teljesülése. Kiemelkedő
A belső és külső mérési eredmények intézményi szintű közös elemzése, a szakmai tanulságok levonása és visszacsatolása. Kiemelkedő
Kidolgozott és gyakorlatban működő a tanulók tanulási útjának követése. Megfelelő

Kiemelkedő tevékenységek

  • A pedagógusok sokrétű munkája, a fejlődés iránti igény. A kiemelt nevelési és oktatási célok elvárásainak megfelelő eredmények teljesülése. Az eredmények eléréséhez a

munkatársak nagy többsége hozzájárul.Erőssége a tantestületnek az innovatív

szemlélet, a szakmai megújulásra törekvés, amellyel elősegítik tanítványaik fejlődését is.

Fejleszthető tevékenységek

  • A nyolcadik osztályból elballagott tanulók továbbtanulási mutatóinak javítása.
4. Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció
A pedagógusok többszintű együttműködésének és szakmai munkájuk intézményi célokkal összhangban történő megvalósulása. Kiemelkedő
Rendszeres, magas színvonalú belső tudásmegosztás. Kiemelkedő
Folyamatos és hatékony, több csatornán működő kommunikációs rendszer működése. Kiemelkedő

Kiemelkedő tevékenységek

  • A munkaközösségek egyéni munkaterv szerint dolgoznak, de az egyének is együttműködnek egymással a gyermekek érdekében. Az intézmény támogatja és ösztönzi az együttműködéseket. Megteremti a feltételeket a továbbképzésekre. A többcsatornás kommunikációs rendszer.

Fejleszthető tevékenységek

  • Az intézmény jó gyakorlatok megosztása más iskolákkal.
5. Az intézmény külső kapcsolatai
A pedagógiai program céljainak megvalósítását támogató partneri kapcsolatok kialakítása. Kiemelkedő
A partnerekkel való együttműködés az intézményi dokumentumokban szabályozott. Megfelelő
A partnerek tájékoztatása rendszeres, szabályozott. Kiemelkedő
Az intézmény közéletben való részvétele nyomon követhető. Kiemelkedő

Kiemelkedő tevékenységek

    • A partneri kapcsolatok köre és működése. Az intézmény helyi közéletben való részvétele. A fenntartható fejlődés érdekében tett programok megvalósítása. A tagintézménnyel való együttműködés. A szülőkkel való együttműködés és

kapcsolattartás. Az intézmény aktívan részt a városi rendezvényeken, ünnepségeken.

Fejleszthető tevékenységek

  • A partnerekkel való együttműködés megjelenése és az együttműködés tartalmának meghatározása az intézményi dokumentumokban.
6. A pedagógiai működés feltételei
Az intézmény képzési struktúrájának, pedagógiai értékeinek, céljainak megfelelő infrastuktúra biztosítása. Kiemelkedő
A különleges bánásmódot igénylő tanulók nevelésének, oktatásának megfelelő tárgyi környezet kialakítása. Kiemelkedő
Rendszeres és nyomon követhető IKT-eszközhasználat. Kiemelkedő
Átgondolt, tervezett, az intézmény pedagógiai értékeinek, céljainak megfelelő humánerőforrás-szükséglet biztosítása. Kiemelkedő
Magas szintű és hatékony szervezeti kultúra megléte jellemző. Kiemelkedő
Az intézmény hagyományápoló, hagyományteremtő tevékenysége megvalósul. Kiemelkedő
Szabályozott felelősség- és hatáskörmegosztás. Kiemelkedő
A munkatársak döntéselőkészítésbe való bevonása. Kiemelkedő
Innovációra nyitott szervezeti kultúra működése. Kiemelkedő

Kiemelkedő tevékenységek

  • Az intézmény őrzi hagyományait és sajátos arculatát a sakk és az idegen nyelv oktatása, valamint a környezeti nevelés terén. Törekednek a hagyományok

megőrzésére és ezzel párhuzamosan, ezzel egyidőben a megújulásra is. A korszerű

tárgyi környezet és innovatív pedagógusi szemlélet- és gondolkodásmód kihasználása a tanulók minél sikeresebb nevelése, oktatása érdekében. A felelősség és

hatáskörmegosztás és ennek működtetése.

Fejleszthető tevékenységek

  • A belső infrastruktúra fejlesztésére vonatkozó intézkedési terv, az intézmény tárgyi feltételeinek továbbfejlesztése.
7. Az intézménytípusra vonatkozó nevelési, nevelési-oktatási irányelvben meghatározott országos szakmai elvárásoknak és az intézményi céloknak való megfelelés
A Kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott tantervi szabályozó dokumentumban meghatározott célok és a pedagógiai program összhangja. Kiemelkedő
Az intézményi tervezési dokumentumok alapja a pedagógiai programban szereplő kiemelt stratégiai célok megvalósítása. Kiemelkedő

Kiemelkedő tevékenységek

  • A Kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott tantervi szabályozó dokumentumban meghatározott célok és a pedagógiai program összhangja. Az

intézményi tervezési dokumentumok alapja a pedagógiai programban szereplő kiemelt stratégiai célok megvalósítása.

Fejleszthető tevékenységek

  • Ezen a tevékenységterületen az iskola kiemelkedő munkát végez, ezért fejleszthető tevékenység nem került megállapításra.